Leczenie depresji alkoholowej

Choroba psychiczna zwana depresją alkoholową dotyka milionów osób na całym świecie. Także w naszym kraju nie brakuje osób dotkniętych depresją alkoholową, której główną przyczyną jest nadużywanie alkoholu i innych środków psychoaktywnych. Osoby cierpiące na depresję alkoholową stają się nadpobudliwe, nerwowe, reagują nerwowo nawet w przypadku, gdy sytuacja na pozór wydaje się spokojna. Depresji alkoholowej towarzyszą częste napady lęku i strachu, płacz, obniżenie nastroju oraz apatia. Występowanie takich objawów stanowi sygnał, że konieczna może być wizyta u specjalisty, który pomoże zdiagnozować, czy nie dotyka nas depresja alkoholowa.

Depresja alkoholowa – kogo dotyczy

Zarówno alkoholicy, jak i osoby, które starają się zerwać z nałogiem w okresie odstawienia alkoholu, są znacznie bardziej narażone na stany depresyjne niż osoby, które stronią od środków psychoaktywnych. Leczenie depresji alkoholowej jest niezbędne z uwagi na fakt, że zmiany psychiczne postępują w szybkim tempie i mogą powodować poważne, niekiedy nieodwracalne konsekwencje, sięgające nawet prób samobójczych. Współczesna psychiatria oferuje leczenie depresji alkoholowej, zarówno u osób uzależnionych, jak i znajdujących się w fazie odstawienia alkoholu. Jedną z najpopularniejszych metod radzenia sobie z depresją alkoholową jest psychoterapia, prowadzona w przeznaczonych do tego celu ośrodkach. Podstawowym warunkiem skuteczności terapii jest jej ciągłość, dlatego osoby poddawane psychoterapii powinny uczestniczyć w niej regularnie. Czas trwania terapii oraz jej intensywność uzależnione są w dużej mierze od stadium choroby, nasilenia jej objawów oraz wielu innych czynników, które warunkują określone zachowania i stany psychiczne osoby chorej.

Jeśli podejrzewasz u siebie depresję alkoholową niezbędne jest zgłoszenie się do specjalisty. Instytut Zdrowia Psychicznego i Rozwoju Osobowości INZPiRO zapewnia kompleksowe formy terapii i leczenia depresji alkoholowej. Skontaktuj się z nami i pozwól sobie pomóc!

Leczenie depresji alkoholowej
5 (100%) 7 głosów