Depresja – pomoc i skuteczne leczenie zaburzeń psychicznych

Objawy depresji (nie muszą występować wszystkie):

• nic nie cieszy;
    • przedłużające się przygnębienie, długotrwale obniżony nastrój;
    • brak zadowolenia z życia, niechęć do życia;
    • utrata zainteresowań;
    • ciągłe zmęczenie;
    • niechęć do pracy;
    • niechęć do wykonywania codziennych czynności;
    • pogorszenie pamięci;
    • trudności w koncentracji;
    • zamartwianie się;
    • myśli samobójcze;
    • unikanie spotkań towarzyskich;
    • nadmierne picie alkoholu, często samotnie;
    • poczucie wewnętrznego niepokoju i napięcia;
    • wczesne budzenie się, płytki sen;
    • lęk przed nadchodzącym dniem;
    • złe samopoczucie rano;
    • brak apetytu, utrata wagi;
    • zaparcia, zasychanie w ustach;
    • bóle głowy, bóle różnych grup mięśniowych.

Depresja jest chorobą, którą powinno się leczyć. Jeśli zastanawiasz się, jak poradzić sobie z depresją, to warto zdawać sobie sprawę, że zaburzenia psychiczne, które nie są leczone mogą prowadzić do poważnych skutków. Dlatego kto podejrzewa u siebie depresję, powinien pilnie skorzystać z pomocy lekarza psychiatry lub psychologa. Bo to lekarz psychiatra zajmuje się leczeniem depresji. Rozsądni lekarze innych specjalności, w tym lekarze rodzinni, nie podejmują się leczenia depresji ale, jeśli tylko istnieje taka możliwość, kierują Pacjenta do lekarza psychiatry w celu uzyskania właściwej pomocy. Leczenie depresji polega na farmakoterapii czyli stosowaniu leków. Lekarz psychiatra zapisuje lekarstwa po wnikliwym wywiadzie lekarskim i postawieniu diagnozy. Mówi, jak je brać i przestrzega przed samodzielnym ich odstawieniem. W leczeniu depresji uzupełnieniem farmakoterapii może być psychoterapia. O ewentualności jej rozpoczęcia decydują wspólnie lekarz psychiatra z Pacjentką/ Pacjentem. Im wcześniej rozpoznana depresja i wdrożone prawidłowe leczenie tym większa szansa na szybką poprawę. Jedną ze skuteczniejszych metod leczenia depresji jest także leczenie w formie psychoterapii.
Podejrzewasz u siebie depresję? Zgłoś się na konsultację do lekarza psychiatry. Depresję można i trzeba leczyć. Zapisz się na konsultację i przyjdź.

Osoby cierpiące na depresję mogą nie mieć ochoty czy siły, aby zacząć leczyć depresję. Stąd bardzo istotna jest pomoc rodziny i zachęcenie bliskiej osoby, aby zaczęłą się leczyć. Depresja jest do wyleczenia, ale właśnie początek zmagań z tą chorobą bywa zwykle najtrudniejszy.
Depresja – u nas znajdziesz rzetelną pomoc i fachowe wsparcie w leczeniu zaburzeń psychicznych. Odwiedź naszą poradnię w mieście Warszawa i przekonaj się, jak skutecznie można leczyć depresję!