Depresja

Depresja – pomoc lekarza psychiatry

Depresja jest cierpieniem. Nic nas nie cieszy, nic się nie chce, nie ma nadziei, są czarne myśli. Depresji towarzyszy lęk i bezsenność oraz szereg innych objawów chorobowych. Boli dusza i ciało. Bo depresja jest chorobą. Depresję można i trzeba leczyć. Lekarzem, który leczy depresję jest specjalista psychiatra.

Depresję leczy lekarz psychiatra. Lekarze innych specjalności często nie potrafią właściwie zdiagnozować depresji i wdrożyć prawidłowego postępowania. Leczenie depresji polega na farmakoterapii, czyli terapii lekami. Jej uzupełnieniem może być psychoterapia, którą poprowadzi psycholog – psychoterapeuta. O konieczności jej podjęcia decydują wspólnie lekarz psychiatra z Pacjentem. Faktem jest, że im wcześniej rozpoznana depresja i wdrożone prawidłowe leczenie, tym z pewnością większa szansa na szybką poprawę.

Choć w depresji trudno podjąć decyzję, spróbuj tego dokonać i przyjdź na konsultację do lekarza psychiatry. Potem podejmij leczenie i stosuj się do wskazań lekarza. Obawiasz się uzależnienia od leków? Porozmawiaj o tym z lekarzem psychiatrą. Może nie będzie tak źle, jak myślisz. Po pierwsze: zadzwoń do recepcji INZPiRO. Po drugie: zapisz się na konsultację. I przyjdź do lekarza. Zaufaj swojemu lekarzowi psychiatrze.

Objawy depresji (nie muszą występować wszystkie):

• – nic nie cieszy;
  • – przedłużające się przygnębienie, długotrwale obniżony nastrój;
  • – brak zadowolenia z życia, niechęć do życia;
  • – utrata zainteresowań;
  • – ciągłe zmęczenie;
  • – niechęć do pracy;
  • – niechęć do wykonywania codziennych czynności;
  • – pogorszenie pamięci;
  • – trudności w koncentracji;
  • – zamartwianie się;
  • – myśli samobójcze;
  • – unikanie spotkań towarzyskich;
  • – nadmierne picie alkoholu, często samotnie;
  • – poczucie wewnętrznego niepokoju i napięcia;
  • – wczesne budzenie się, płytki sen;
  • – lęk przed nadchodzącym dniem;
  • – złe samopoczucie rano;
  • – brak apetytu, utrata wagi;
  • – zaparcia, zasychanie w ustach;
  • – bóle głowy, bóle różnych grup mięśniowych.

Prywatny lekarz psychiatra w Warszawie konsultuje Pacjentów w gabinecie lekarskim w INZPiRO. Nasza renomowana poradnia zdrowia psychicznego w centrum Warszawy istnieje od 2004 r. Pacjentów, którzy na konsultację psychiatry nie mogą się zgłosić osobiście, lekarz psychiatra zaprasza do wirtualnego gabinetu INZPiRO, w którym konsultacja lekarska odbywa się przez kamerę. Tak, czy inaczej: lekarz psychiatra stawia diagnozę i wdraża leczenie.

Specjalista psychiatra leczy depresję, lęki, chorobę afektywną dwubiegunową, fobie oraz inne zaburzenia psychiczne, w tym zaburzenia psychiczne wieku podeszłego. Należy pamiętać, że lekarz psychiatra leczy również bezsenność i inne zaburzenia snu. Jeśli zauważasz u siebie objawy depresji, takie jak zbyt długo trwający smutek, wypalenie zawodowe, brak życiowej energii, bezsenność, brak apetytu, zgłoś się do lekarza psychiatry. INZPiRO gwarantuje rzetelność, doświadczenie i życzliwość lekarzy specjalistów oraz szybkie terminy. Poradnia INZPiRO to znakomici lekarze psychiatrów oraz bardzo dobrzy psychoterapeuci, którzy wspomagają proces leczenia psychiatrycznego.

Depresja – do kogo się udać?

Z pewnością najpierw do lekarza psychiatry, który stawia diagnozę i wdraża leczenie depresji. Podczas konsultacji psychiatrycznej, jeśli są takie wskazania terapeutyczne, psychiatra proponuje Pacjentowi choremu na depresję, konsultację psychoterapeutyczną. Psycholog- psychoterapeuta nie przepisuje leków, nie ma też prawa wystawić zwolnienia lekarskiego. Jednak bez wątpienia, kiedy te dwa rodzaje terapii – farmakoterapia i psychoterapia –  idą w parze, proces leczenia depresji zwykle jest bardziej efektywny i szybszy. Bywa i tak, że Pacjent, który korzysta z psychoterapii, słyszy od psychologa psychoterapeuty, że wskazana jest konsultacja psychiatryczna. W zwizku z tym warto zapisać się na konsultację lekarza psychiatry.

Specjalista psychiatra wspólnie z psychoterapeutą pomagają Pacjentowi uporać się z depresją spowodowaną trudnymi zdarzeniami życiowymi, takimi jak strata bliskiej osoby, strata pracy lub innymi sytuacjami kryzysowymi.  W ten sposób lekarz psychiatra samodzielnie lub z pomocą psychoterapeuty pomaga wrócić do zdrowia także tym chorym, u których depresja nie ma jednoznacznie uchwytnej przyczyny. Specjaliści konsultujący w INZPiRO wiedzą, jak rozpoznać i leczyć depresję.

Depresja – lekarz

Depresja to choroba, którą leczy lekarz psychiatra. Nieleczona depresja lub leczona niewłaściwie może prowadzić do stanów zagrażających życiu. W trakcie pierwszej godzinnej konsultacji lekarskiej – która odbywa się w gabinecie lekarskim lub na zasadzie teleporady, przez kamerę – psychiatra zbiera wywiad lekarski. Mówiąc w skrócie: lekarz psychiatra pyta Pacjenta o objawy złego samopoczucia. Często Pacjenci zgłaszają objawy depresji, w szczególności narzekają na lęk, napięcie, brak apetytu, zmęczenie, bezsenność, niechęć do życia. W efekcie nic ich nie cieszy, mają dość, na dodatek boją się następnego dnia. Depresja ma różne oblicza. Pacjenci często narzekają na bóle głowy i inne dolegliwości somatyczne. Bo w depresji boli nie tylko dusza, ale i ciało. Człowiek się poci, czasem ciężko mu się oddycha, ssie go w żołądku.

Później lekarz psychiatra stawia diagnozę i proponuje pacjentowi leczenie depresji. Pacjent otrzymuje e-receptę. Jeśli depresja utrudnia choremu codzienne funkcjonowanie i uniemożliwia pracę, doktor wystawia także e-zwolnienie lekarskie. Wszystkie szczegóły leczenia lekarz wyjaśnia pacjentowi w trakcie pierwszej konsultacji diagnostycznej, odpowiada na pytania Pacjenta, rozwiewa wątpliwości. Następnie, na kolejnej wizycie kontrolnej, dobry lekarz psychiatra monitoruje proces leczenia depresji: pyta, czy objawy depresji osłabły, czy jest poprawa. W zależności od samopoczucia pacjenta, lekarz przedłuża, bądź modyfikuje terapię depresji. Lekarze psychiatrzy w INZPiRO są do telefonicznej dyspozycji swoich Pacjentów, także pomiędzy konsultacjami. W INZPiRO Pacjent jest najważniejszy. Z pewnością wiemy, jak leczyć depresję.

Psychiatrzy od depresji – Warszawa

Psychiatrzy od depresji, to lekarze specjaliści psychiatrzy lub lekarze, którzy kończą specjalizację w dziedzinie psychiatrii. Czy każdy lekarz może wyleczyć depresję? Teoretycznie tak. Ale żeby wyleczyć depresję, najpierw trzeba ją rozpoznać. Czasem to niełatwe. Bo maską depresji bywają objawy somatyczne. One wydają się często bardziej wyraźne niż objawy depresji. Kiedy u lekarza internisty Pacjent mówi, że go – na przykład – boli brzuch, lekarz bada brzuch i potem wdraża leczenie przewodu pokarmowego. Dobrze, jeśli lekarz spyta o samopoczucie psychiczne. Jeśli od dłuższego czasu jest złe, dobry lekarz od brzucha czy serca wie, że jego koleżanki i koledzy psychiatrzy od depresji znają się na tym lepiej.

Przechodząć do rzeczy: to lekarz psychiatra diagnozuje depresję i wdraża odpowiednie leczenie. Potem psychiatra czuwa nad prawidłową terapią depresji, by wreszcie zaproponować pacjentowi modyfikację leczenia depresji i potem  jego zakończenie. Psychiatrzy od depresji to najlepszy adres, kiedy nic nas nie cieszy, kiedy martwimy się wszystkim, ciągle mamy obniżony nastrój, brakuje nam radości i energii. To są objawy depresji. W INZPiRO wiemy, jak leczyć depresję i łagodzić towarzyszące jej objawy. Nasi lekarze psychiatrzy z pewnością pomogą.